pátek 22. března 2024

Všechno kvete moc brzy

 Včera jsem byla na zahradě vlastně letos poprvé a ještě ani není duben a do květu se dala mirabelka. Řekla jsem si, že si trochu zatrénuju focení kvetoucích stromů. Asi vám to nedává smysl. Ne, nemám nový foťák, ale ten můj se mi od posledního focení nějak přenastavil a hledáček i displej zobrazovaly viděný obraz černobíle a barevně se objevil pouze při dotyku. Displej je sice dotykový, ale hledáček ne. Při černobílém zobrazení se sice lépe ručně ostří, ale pokud fotíte právě něco podobného jako je hromada květů na stromě, je to horor. Vyfocený snímek je barevný. Alespoň to. 

Při takovém mnohočetném objektu k focení se v černobílé barvě špatně hledá květ, který chcete fotit. Alespoň mně. A já jedu zítra do Hustopečí u Brna omrknout mandloňové sady. Ty ovšem už jsou zřejmě hodně odkvetlé, ale prý mohou kvést meruňky, takže návštěvníl mandloňových slavností by nemusel být zklamaný až tak moc. No ale já jsem byla spíše naštvaná na můj foťák. V nastavení hledáčku se to nedařilo přenastavit a já už jsem se v tom menu hrabala třetí den a začala se v něm ztrácet. Snad 5 x jsem  studovala pečlivě návod k foťáku. Až najednou! Podařilo se včera v noci. Usínala jsem tedy spokojenější, snad tedy bude zítra co fotit. 
 
Zatím dobrou noc a zítra slunečný den. 

16 komentářů:

  1. Maruško, tak škoda, že nám ten zájezd zrušili a nepotkáme se tam, snad to setkání vyjde jindy. Ať vám hlavně neprší!
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, tako bych si přála, aby ten déšť počkal až odjedeme, ale odpoledne nás to asi nemine. Dokonce mám na WIndy ukázanou bouřku. Je mi líto, že setkání nevyšlo, ale naděje tu ještě je na později.

      Vymazat
  2. Maruško, fotografie jsou moc hezké a je fakt, že foťák někdy dokáže pozlobit. Škoda, že se s Jiřinkou teď nesejdete, ale třeba to vyjde jindy. Moc vám to oběma přeji. Hezký víkend Maruško.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když se člověk hodně těší na cokoli, tak se objeví zádrhel. Ale snad se setkání podaří jindy a jinde. :) Jinak, pokud by se mirabelka udržela a včeličky měly dost tepla na létání, mohli bychom zase mít nějakou slivovičku. Mirabelkovou mám ráda na zahřátí na podzim a zimu. :)

      Vymazat
  3. Maruško, fotky se mi moc líbí i přes všechny ty obtíže! moc se těším na tvé obrázky z Hustopečí!
    Užij si den! Posílám pozdravy, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hustopeče dopadly skvělé i přes odpoledni velkou nepřízeň počasí, ale co jsem chtěla to vyšlo. Fotky zpracuji možná ještě dnes.

      Vymazat
  4. I přes potíže s foťákem Ti přeji ať se výlet vydaří,hlavně počasí.V mandloňových sadech jsem byla s dcerou před 3 roky,je to moc hezké i když stromů je o hodně méně než bylo původně.Hezký víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stromůje méně, než při založení sadu, ale postupně ho rozsiriji.

      Vymazat
  5. Je škoda, že se vaše setkání s Jiřinkou neuskuteční, ale dobrá zpráva je, že foťák si dal říci a my se můžeme těšit na krásné fotky od Tebe z mandloňových slavností.
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  6. Maruško,tak ať Ti to fotografování vyjde. Těším se na příspěvek s mandloněmi.🍀

    OdpovědětVymazat
  7. Ty mandloně by mne taky zajímaly, ale jela bych spíš ve všední den, páč víkendy bývají šílený. Plno lidí s nevychovanejma frackama. Tady to vidím rok co rok když kvetou bledule. To mě hned chytá fantas a pustím se do nich. Ovšem sama víš, že dneska tohle nemůžeš protože místo těch fracků dostaneš sprdunk ty. Bohužel nechytnu ty na Petříně, ty budou už taky odkvetlý. Tak doufám, že chytnu kvetoucí magnólii u zámku na Mníšku. Taky teď mám trochu podobné starosti, včera mi přišlo nové starší bezzrcátko, zase Sony a tak se učím s ním. Jo měl pravdu ten moudrý pán když jsem si od něj kupovala to první když mne varoval před závislostí na nich ;-) :D

    OdpovědětVymazat
  8. Maruško a já zrovna dnes mám na blogu fotky z Hustopečí! Už vím, že počasí tam nebylo dobré, tak jsem zvědavá, s jakou přijedeš? Jsem ráda, že jsem tam dneska nejela. 😎

    OdpovědětVymazat
  9. Také si občas něco blbě nastavím na foťáku a potom mi to nejde srovnat.
    Fotografie jsou moc hezké,je radost,jak všechno rozkvétá
    Maruško,hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
  10. Maruško to je taková krása, když to všechno kvete ! Moc hezké fotografie, Lenka

    OdpovědětVymazat
  11. Přesně tak, všechno kvete moc brzy a teď je navíc i zima a sucho, takže nás čeká opět "bohatá" úroda. 😟

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.