středa 14. srpna 2024

Dalešice - pivovar a přehrada

Je pondělí, třetí den naší dovolené, zámky a památky jsou zavřené, tak tedy kam? Počasí nám dovolilo zvolit výlet do Dalešic. A co tam? No přece dát si dalešickou jedenáctku, když je stále takové horko. :) a pak pěšky do přístavu a užít si plavbu po přehradě.

Linkový autobus nám jede z Velkého Meziříčí ze zastávky přímo za hotelem, stačí přejit dvorek hotelu a silnici.  Jsme po vydatné snídani a těšíme se nejprve na přestup v Třebíčí. Už z dřívějška vím, že stačí sejít kousek k nábřeží řeky a máme před sebou třebíčský zámek. 

Sem se také musíme podívat. Ale nyní zpět na autobusové nádraží, za chvíli to jede do Dalešic. Autobus opět poloprázdný. To je super. 

V 11 hodin se otevírá restaurace, jdeme na oběd protože ve 13:05 nám vyplouvá loď a tam musíme dojít pěšky. První dotaz servírky, zda máme rezervaci. Trochu ve mně hrklo, že se nenajíme. Ale s úsměvem nás usadila na vyvýšeném balkoně.  Dali jsme si jen kulajdu a přiznám se, že nejen proto, že je horko, ale i ceny tu nejsou zrovna pro naši peněženku, což vadilo synovi. Já jsem na dovolené a tak si chci dovolovat, ale nakonec jsme uznali, že polévka stačí a byla fakt vynikající. I když trochu jiná, než znám. Překvapil mě brambor pečený i se slupkou, ale nakonec palec nahoru. 
Po obědě se vydáváme na cestu k přístavu v plném slunci, což je únavné, ale je přece léto, hlavně at není bouřka. 
Stihli jsme to krásně, i když ty 3 km mi daly v tom horku zabrat. Naštěstí na odpočinek je času dost.
Jsme na lodi a kocháme se. 
Koněšín je konečná a nás čekají cca 2 km do kopce do obce přes chatovou oblast a dál nad obec na zastávku, ze které se opět vrátíme do Třebíče. Autobus nám nesmí ujet, další už nejede. Proto jsme si do kopečka trochu přichvátli, ale stihli jsme to docela slušně.  V Třebíči už jsme také dlouho nečekali. Den se opravdu vydařil, i když teda jsem hned po sprše zalehla a už jen brouzdala po netu a studovala plány na další výlet.  Usnuli jsme u televize jako zabití. 

Naše trasy. 
hezký den a prima léto.

18 komentářů:

  1. Maruško, bezvadný výlet, skvěle zpracovaný a nafocený, u tebe klasika. Zatím jsem v tomto pivovaru nebyla, ale Třebíč znám dost dobře. Pěkně jste výletovali, jste dobrá dvojka. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za pochvalu, Jiřinko. Mně na tento výlet navedla jedna kamarádka z Třebíče. Původně jsem měla naplánovanou jinou procházku, ale tohle bylo o mnoho lepší. Jsem ráda, že i ta doprava na Vysočině je krásně propojená. A autobusy byly někdy liduprázdné, vezli jsme se někdy i sami.

      Vymazat
  2. Maru,do Třebíče jsem jezdila často,ale v Dalešicích jsem nebyla. Jezdili jsme do Hartvikovic na chatu než vše pohltila přehrada.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přehrada je sice krásná věc, ale asi by mi bylo hodně líto, kdyby mi sebrali chatu a to tak, že by prostě zmizela pod vodou. Pro mnohé lidi to muselo být smutné. A nejen chaty, ale i stálá obydlí.

      Vymazat
  3. Hezky jste výletovali - na horký den byla cesta lodí dobrý plán. A máš to hezky zdomumentované

    OdpovědětVymazat
  4. Dalešická přehrada je moje srdeční záležitost, každý rok se tam s Petrem zajedeme podívat. Poprvé jsem tam byla v době, kdy se začínala stavět, to byl nezapomenutelný zážitek. Pracovala jsem v té době v Energoprojektu a byli jsme tam zaměřovat nedalekou rozvodnu. Jo, to jsem byla ještě mladá. To krásné hluboké údolí vidím dodnes. Zdraví tě Vlasta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vlastičko zdravím. Jako ty znáš dalešické údolí, já jsem prošla za mlada Pálavou, krátce před tím, než se zalila vodou. jo už jsou to všechno jen vzpomínky.

      Vymazat
  5. V Třebíči jsme byli na naší poslední společné dovolené s manželem, kdy ještě mohl cestovat, ale v Dalešicích jsme nebyli. Moc hezky jsi vše nafotila. Díky za hezkou podívanou a přeji Ti krásné letní dny.

    OdpovědětVymazat
  6. Matuško,skvělý výlet a krásná plavba.Neumím si sebe představit v tom horku na polní cestě.Výlet lodí by se mi líbil.A máš bezvadnýho parťáka.
    Měj hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Parťák je někdy moc splašený, ale dá se zkrotit. 😀Jsem ráda, že máme podobné zájmy.

      Vymazat
  7. Maruško, ráda jsem si zavzpomínala. Byli jsme tam před lety, to ještě nefungoval v pivovaru hotel. Hospoda je skutečně stylová, já ráda vykukovala na zahradu, kde paní sládková věšela prádlo a honila se s Francinem... Cesta nepochybně úmorná, plavba vás snad osvěžila...
    Přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Plavba nás opravdu osvěžila. Už i ten odpočinek ve stínu u přístavu. Někdy stačí i blízkost vody a je dobře.

      Vymazat
  8. To pivo mají nějaký vybledlý! :D.... no jo, kdo by neznal "Postřižinský" pivovar!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, je hodně svetlé, překvapilo mě to, ale bylo dobré.Nejdří jsem si myslela, že nám natankovala nějakého ovocňáka. Ještě jsem tak světlé pivo neměla. Možná, kdybychom šli na prohlídku, tak bychom dostali odpověď.

      Vymazat
  9. Pohled na třebíčský zámek přes řeku, je úžasný, to je prostě skvělá kombinace. Dalešický pivovar znám z filmu i z několika osobních návštěv. Je tam moc pěkně. Jenže my všechno vždycky prolítnem, vyfotíme a pryč odtud! Kdepak si dát něco k jídlu a pití! 😥 Výlet lodí je taky parádní, já byla na lodi naposledy jako malá holka. 😆
    Reportáž jedna báseň, Majko! 👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, když jsme na nějakém výletě u nás v okolí, tak se také nestavujeme na jídlo v restauracích. To manžel vždy prohlásí, že se najíme doma. :) Jo a když je někde loď, tak to mi rádi. Lodní výlet a návštěvu pivovaru mi doporučila také jedna Třebíčanka. A podle tvých reportáží na blog.cz jsem jela také na jednu dovolenou. To jsme navštívili klášter ve staré říši nebo Jaroměřice. :)

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.