sobota 10. srpna 2024

Velké Meziříčí - město

Pro letošní poznávací dovolenou jsme si vybrali jako centrum pro výlety město Velké Meziříčí na Vysočině. Možná to bylo i jen tak z legrace. Z Valmezu do Velmezu.    Důležité je, že se nám tu líbilo a máte-li chuť můžete se mrknout na fotoreportáž z našeho pobytu. V sobotu jsme nasedli na vlak do Kroměříže, odtud pokračovali autobusem do Brna a po krátké pauze pokračovali z Brna do Velkého Meziříčí na zastávku Novosady, která se nachází blízko náměstí zvaného Náměstí a tedy i blízko našeho hotelu "Pod Zámkem"
     Hned na první den máme naplánovaný výlet na zámek a do nejbližšího okolí, ale ubytovat se můžeme až po 16. hodině. Do hotelu jsme dorazili před 11. hodinou, kdy tam ještě byla slečna recepční a ochotně, po předchozí domluvě, nám uschovala v recepci zavazadla.  Stíháme oběd a první výšlap na zámek a dále pod dálniční most a k železničnímu viaduktu... Tam se se mnou můžete vydat příště. Dnes vás trochu seznámím s městem, které se na týden stalo naším domovem. Jelikož z Velkého Meziříčí jsme vyjížděli a zase se sem vraceli, fotky z tohoto města jsou z různých dní, v různé denní době, mobilem i fotoaparátem.  Tak tedy dnes stručně a některým objektům se budu věnovat samostatně v příštích vstupech. 
Socha sv. Jana Nepomuckého na Náměstí
Několikrát jsme jedli v této restauraci a vždy spokojenost. 
A tedy i naše ubytování v tomto městě. Čisté, denně vynášené koše, doplňovaná káva, kromě ručníků bílé župany, veškerá kosmetika včetně šamponu i tělového mléka, fén, pantoflíčky....Doufám, že jsme se nijak neprovinili, když jsme si ty pantoflíčky vzali domů. Bylo vidět, že jsou jednorázové, vybalili jsme je z balíčku a určitě nevypadaly jako prané. Budou se hodit i na příští dovolenou nebo na zájezd. jsou lehounké, skladné. Pokoj s balkonem je jen jeden a to směrem na sever, takže v létě skvělé. I když nad postelemi v rohu pod stropem je samoobslužná klimatizace na dálkové ovládání. jedná se sice o pokoj č. 4 Deluxe, ale myslím, že i ostatní pokoje včetně apartmánu jsou skvělé.  Spokojené byly i mnohé naše celebrity a během pobytu jsme u snídaně potkali i Japonce a Angličana. 
Stručně o městě na stránkách mapy.cz

Hotel ode mne dostal skvělou recenzi.
Příště se mnou můžete zajít na zámek a absolvovat i procházku, kterou jsme zvládli hned první den.  
Hezkou neděli.

21 komentářů:

  1. Maruško, krásně jsi to zpracovala. Byla jsem tam před lety, s tou synagogou/tržnicí jsem měla už tehdy problém, také není veselá zdejší historie v r.1945 - ale město má, jak víš, dost lákadel i v okolí. Moc ráda si vaši dovolenou projdu den po dni. Pa Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Synagoga mne hodně překvapila. Kousek vedle je i stará synagoga, ale je nevyužívaná a nepřístupná. Nová je dost velká a na malé město by asi byla nákladná. Našel se prostě kupec, který to využil. Otázka je, co je lepší. Nechat schátrat nebo udržovat i když pro jiné účely.

      Vymazat
  2. Vysočinu jsme trochu poznali díky vnučce,která čtyři roky studovala v Humpolci a my ji tam občas vezli.Jenže to znám spíše nad Humpolcem,směr Velké Meziříčí jsme nezamířili.Je moc hezké,líbí se mi fotografie s večerním osvětlením.nechápu tržnici v synagoze,taková krásná budova.Ubytování jste měli pěkné.Těším se na další místa,která nám ukážeš.
    Maruško,hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi na údržbu tržnice nebyly peníze a tak ji koupili obchodníci. Ti jí vdechli jiný život, ale stavna stojí. Je to překvapivé, leč mnohé památky stihl horší osud.

      Vymazat
  3. Maruško, ráda jsem se podívala na čerstvé fotky. Je to už hodně let, co jsme ve městě pár dní byli, teď ho častěji míjíme jen po dálnici. Ta synagoga - to nějak nemohu pochopit...
    Moc hezké ubytování. My bydleli v Jelínkově vile.
    Přeji příjemnou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Prý z osobního auta není na dálničním mostě vidět zámek pod ním. Ale to bemohu potvrdit. Z autobusu se vždy všichni koukáme už dávno předem, abychom ho nepropásli. :) K tržnici jsem se vyjádřila v reakcích výše. Nebyla jsem tam, ale vietnamské obchůdky na svých cestách bez auta vítám. Otevřeno od rána do večera, kazdý den. Supermarkety jsou často na okrajích města a menší města je ani nemají. Ve Velmezu mají Vietnamci několik potravinových obchůdků.

      Vymazat
  4. Okolo Velmezu jsem jela jen jednou, když mne kamarád vezl ze služebky v Praze do Brna a tam se stavoval v servise . Jinak tohle jsou pro mne místa zvaná Hic sun leones :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Se zájezdy jsme tudy už jeli několikrát nebo i z dovolené v Telči. Vždy se už všichni těší na zámek sedící pod dálnicí a tak jsme to jeli omrknout. Odtud pak i do dalšího okolí.

      Vymazat
    2. Aktualizovala jsem ještě popis ubytování. Tedy, kdyby sis chtěla tu neprobádanou krajinu prozkoumat.

      Vymazat
  5. Děkuji za procházku Velkým Meziříčím a těším se na další reportáže z vaší dovolené.
    Ubytování vypadá moc pěkně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aktualizovala jsem ještě ubytování a opravdu vřele doporučuji. Navštívili jsme toho dost i vzhledem k tomu, že cestujeme bez auta a jsme tedy méně mobilní.

      Vymazat
  6. Moc hezká reportáž Maruško. Určitě jste si pobyt užívali a těším se na další příspěvek. Měj krásnou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Jaruško. Užili jsme si to, jen už tu turistiku mec nedávám jako ty, tak už je to hodně o zámcích a podobně. I když i tu přírodu jsem trochu zařadila. V těch žhavých leptních dnech to bylo místy pro mne náročné.

      Vymazat
  7. Hezké dny vaší dovolené,krásné ubytování,krásné okolí,co víc si na dovolené přát.Se zájmem jsem si vaše putování prohlédla ,super.👍
    Já jedu od pondělí do neděle do Karlových Varů,uvidíme jaké to bude,opatruj se.

    OdpovědětVymazat
  8. Marija, mě baví, že se dostanu na místa, kam by mě ani nenapadlo se vydat :-) Ale napadá mě, jak máme ta města podobná - opevnění, sochy, kostely... Ten hotel je fajn - je dobře, že vám tam nechali zavazadla, nás zas ve Frant. Lázních nechali sedět v zahradě hotelu, dokud nám nejel vlak. Ony takové maličkosti člověku zpříjemní dovolenou. Jako vždy krásné fotografie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, je to fan, když ti provozovatelé vyjdou vstříc. Já jsem věděla, že se ubytovává až od 16 hodin, ale když já chci vždy využít každý den a jet až odpoledne, to je den pryč. Napsala, jsem předem e-mail, zda by bylo možné uschovat zavazadla v recepci a odepsali mi, že pokud přijedu do 11 hodin, že si buď nechám zavazadla v recepci nebo pokud bude již pokoj upravený, že se mohu zrovna ubytovat. Stihli jsme to, ale pokoj ještě nebyl, tak alespoń ta zavazadla. pak má slečna recepční volno až do těch 16 hodin a je k dispozici zase až do 21 hod.

      Vymazat
  9. Maruško, pěkně zpracovaná fotoreportáž.👍

    OdpovědětVymazat
  10. To jste byli kousek od nás, Majko! 😲 Ve Velmezu má můj přítel dvě sestřenice, občas k nim jezdíme. To je prima reportáž, musím se přiznat, že Medříč (jak se u nás říká) nemám tak prochozenou jako ty. Znám hlavně zámek a hřbitov. Nová synagoga už nepatří Vietnamcům, ale městu, aspoň si myslím, že už změna proběhla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravím Hanko, to je tedy škoda, že jsme se spoléhali jen na starší informace o té synagoze. Když se nyní dívám na fotky, tak to vypadá, že je před ní nějaký plakát, možná se tam konají nějaký výstavy. No pozdě bycha honit. Líbí se mi, že se u vás také říká Velmez, u nás Valmez, ale jinak mi jsme z Mezříče a u vás je Medříč. :-D

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.