pondělí 29. června 2020

ZOO Jihlava

Zoologické zahrady máme moc rádi. Ať jsme v blízkosti kterékoli, tak musíme zavítat. A proto i ta jihlavská uvízla v našem hledáčku. Ani nedokážu říct proč, ale ze začátku to bylo tak trochu rozčarování, ale nakonec jsem byla nadšená. Miluji šelmy kočkovité a jeden levhart mi dokonce přirostl k srdci. Do ZOO musíte hned ráno, co nejdřív,  nejlépe před otevřením bran. Chvilku počkat a být mezi prvními. To je úžasné. Nikdo nikde, jen vy a zvířata, která ještě nezalezla před sluncem.


No není to super, být v ZOO první? Žádné fronty......
A to je on. levhart perský. 
Zvířata fotím ráda, ale ne za sklem. Sklo vyloženě nesnáším. Odráží se v něm okolí, procházející návštěvníci, sklo se leskne a vytrácí se obraz. Tady jsem byla sama. Měla jsem štěstí, že jsem přišla v době, kdy levhart zrovna odcházel. Chvíli počkám, řekla jsem si. Okolo procházela skupinka lidí a s poznámkou, tady nic není, pokračovala v cestě. Měla jsem chuť jim říct, že objekt mého zájmu za chvíli přijde. Ale nakonec proč. Je to jejich věc, jestli si počkají nebo ne, nebudou alespoň rušit a zrcadlit se ve skle. Už ho vidím, už jde. 
Usedla jsem na dřevěnou lavičku před sklo a našla si vhodný úhel, aby odlesky skla byly do nejmenší. I levhart se zastavil, lehl si a pozoroval mne. Pozorovali jsme se navzájem. Pořídila jsem více fotografií, zvíře se ani nehnulo. Nakonec se přece jen zvedlo a šlo se podívat, co za exota se za tím sklem šklebí.
Tohle mi přišlo tak milé, že bych měla chuť tu kočičku pohladit. Ano, přišla se podívat, kdo to tu tak dlouho sedí. 
A pak se levhart vydal na svou okružní procházku a nezapomněl se ke mně ohlédnout a pozdravit, kdykoli procházel kolem. 
Já jsem si krásně odpočinula a věřte i potěšila. jakoby mezi námi vzniklo nějaké pouto. 
Tygr je také kočka a kočky prý nemají rády vodu. 
Tak tomuhle usurijskému krasavci muselo být hodně vedro. 
No nejsou ty kočičky krásní plyšáci? 
A tyhle dvě krásky mi přijdou jako dvě drbny. :-D
Začíná se trochu mračit, že by chtělo pršet? Jdeme do města na oběd. 
V ZOO je mnohem více zvířat, než jsem nafotila. Určitě tu jsou i legrační surikaty. 
Nakonec se mi tu taky líbilo. Asi jsem hodně srovnávala s naší nejoblíbenější ZOO, kam také jezdíme pomalu jednou za dva až tři roky ZOO Zlín-Lešná. Určitě se tam se mnou několikrát podíváte. Tedy, jestli budete chtít. I když nakonec se mi po návštěvě ZOO v Táboře, zdá ta zlínská moc přeplácaná a velká.
Hezký den. 



6 komentářů:

  1. Maruško, jsem ráda, že se Ti v naší jihlavské zoo nakonec líbilo. Byly jsme tam loni s vnoučaty. Přijela snacha s maminkou a s dětmi. Druhá babička se chtěla podívat jak se jihlavská zoo změnila a tak jsme si spolu prohlídku užily. Je pravda, že snacha z toho moc neměla, hlídala děti, které víc zajímaly různé atrakce než zvířátka.
    Moc se mi líbí Tvé fotky, hlavně ty s levhartem. Znám ten pocit, když se člověk dívá divoké šelmě do očí. Ještě, že jsou za sklem. A medvěd malajský? Před lety jim utekl a honili ho po parku nad zoologickou.
    Nám se nepoštěstilo být v zoo když se otevře a pak byla všude spousta lidí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, je to moc pěkná zahrada, když ji člověk projde celou. Není naštěstí tak veliká a neunaví tolik a to je dobře. Třeba brněnská je moc rozlehlá a k jednotlivým zvířatům se člověk moc nachodí. Děkuji za pochvalu fotek. Ten levhart byl úžasný. Pěkně jsme si "popovídali". Medvěd malajský budí hodně velký respekt.
      Je zvláštní, že do ZOO jsme chodili dříve hlavně kvůli dětem, ale dneska mají děti všelijakých jiných atrakcí, které je od zvířat odvádějí.

      Vymazat
  2. Jihlavská ZOO prý je krásná. Říkal to syn Pavel. Já ji neznám. Domlouvali jsme se, že pokud se na Vysočinu vydáme, tak do ní určitě zavíťáme. Fotografie levharta se ti opravdu povedly. Také nemám ráda ta skla, protože se přes ně mnohdy fotit nedá, ale tobě se fotky opravdu moc povedly. Jako bys byla s levhartem ve výběhu stejně, jako s tygrem. Moc hezky jsi je všechny nafotila. Ráda se podívám i na další fotografie . Přeji ti krásný letní den Maruško.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je krásná, má co nabídnout a je vidět, že se modernizuje, upravuje. Třeba Brněnská je pořád stejná snad od mého dětství. Jsou tu i zvířata v malých klecích a hlavně se hodně nachodíš od jednotlivých sekcí zvířat. Já jsem ještě nebyla v pražské a Trója mě zajímá i díky botance a zámku. Snad se někdy podaří.

      Vymazat
  3. Tady už jsem dlouho nebyla, ale oc rádi jsem tam jezdili!
    Děkuji za připomenutí a přeji krásný den, Maruško! Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Helenko, také ti přeji hezký den a děkuji, že jsi sem se mnou zašla.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.