středa 19. srpna 2020

Pěšky z Valtic do Lednice

 Netuším, zda je název města Lednice ženského rodu nebo je to slovo pomnožné, zda jsme šli pěšky do Lednic či Lednice, každopádně byl ze začátku zamračený den, ze kterého se pak vylouplo sluníčko s kamny na  plný výkon. Od naší procházky v roce 2009 se krajina trochu změnila díky vybudované cyklostezce. Asi už kousek za Valticemi na červené značce nenajdeme tu tenkrát meandrující cestu, ten příjemný povrch lučních cest vedoucích poutníka k zámečku Randezvous a dál lesní cestou rozrytou místy divočáky ke svatému Hubertovi, Třem Gráciím, kolem rybníků až do cíle v Lednici. 

Na start trasy do Valtic jsme se dopravili autobusem. 
Vláček jsme pozorovali z mostu
No není ta cesta kouzelná? Tenkrát byla i takto klikatě zanesena v mapách. 
Není divu, že je krajina protkána sítí cyklostezek, vždyť je pro tento druh pohybu doslova jako stvořená. 
A jsme doma v penzionu Hippo clubu. Ušli jsme cca 11,5 km. 

9 komentářů:

  1. Krásné fotky, Maruško :). Je tam všude nádherně :).

    OdpovědětVymazat
  2. Moc krásné fotografie. Byli jsme tam před mnoha lety ubytovaní v kempu Apollo. Tehdy tam cyklostezky ještě nebyly stejnou cestu jsme si také užívali. Letos to je s cestováním bledé, alespoň my jsme skoro nikde nebyli narozdíl od loňska.

    OdpovědětVymazat
  3. Krásný výlet, kochám se krásnými fotografiemi.
    Snad se tam jednou i já podívám.

    OdpovědětVymazat
  4. Tohle je moc krásný kout naší země. Nádherná cesta!
    Maruško, přeji hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
  5. Nádherná vycházka,nádherné fotky.
    Přeji krásný den,Maruško☺

    OdpovědětVymazat
  6. Ve Valticích jsem byla už hodně dávno a jen tak zběžně. Hráli jsme tam loutkové, takže na nějaké objevování krás města a okolí času nezbývalo. Takže jsem se ráda na Tvoje fotky podívala.
    V Lednici jsem byla. Byla jsem na návštěvě v Břeclavi u přítelkyně, se kterou jsem se seznámila přes net. Ona pro mne od sousedky půjčila kolo a tak jsme si udělaly cyklistický výlet. Ale to už je taky nějaký ten rok zpátky.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  7. Maruško,to jsou všechno nádherné stavby,moc se mi líbí.Měj hezký víkend

    OdpovědětVymazat
  8. Už je to pár rokov, čo ma raz zobral mladší syn na výlet na južnú Moravu. Prvá zastávka bola Lednice - aj ja mám problém so skloňovaním, asi to nesprávne hovorím do Lednic, lebo sa prispôsobujem slovenskej gramatike. Druhou boli Valtice a nakoniec Mikulov. Ten lovecký zámoček sme obišli. Škoda. Mám taký sen, žeby som sa raz vybrala do tohto kraja aj s bicyklom a prešla si to na bicykli. No nemám s kým :-( V Lednici som bola naposledy na jar minulého roku, v ten deň som navštívila aj Břeclav a Podivín. Na prepravu som použila vlak a autobus. Cieľom boli sochy Nepomuckého. Keďže ani u nás nepoznám spôsob, ako sa po novom označujú cestovné lístky, iba som si ho na stanici kúpila a netušila som, že si ho tam na stanici v Podivíne mám hneď aj označiť v nejakom prístroji. Mala som šťastie na sprievodkyňu, že mi nedala pokutu.

    OdpovědětVymazat
  9. Krásná místa, kdysi jsme tudy projížděli na kole, pak to bylo (myslím) zakázáno, a teď vidím z tvého popisu, že je tam cyklostezka.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.