středa 19. srpna 2020

Valtice

 Kdo by neznal město vína, město v okrese Břeclav v Jihomoravském kraji na samých hranicích s Rakouskem. Kdo tam nebyl, určitě slyšel o krásném zámku, či sklepích vína....Proto se nebudu příliš rozepisovat a rovnou se vrhneme na hromadu fotek, které jsem při jedné starší dovolené pořídila. 

Cestu na kolonádu jsme si omylem zkrátili přes vinohrad, nevšimli jsme si, že turistická značka vede po silnici s mírným odbočením vlevo. A tu nás zastavila skupinka vinařů s nůžkami a dotazem, zda my jsme ta brigádnická posila. Chvíli jsem nechápala, než mi došlo, že jsme na místě, kde nemáme co dělat. Bodří vinaři však měli smysl pro humor a možná jsme jim měli i  pomoci, když nás tak ochotně pustili dál ke kolonádě i přes jejich pozemek. ale asi bychom udělali více škody jak užitku....
Nádherné výhledy na všechny strany. Jen proti sluníčku se hůře fotí. 
Zpět do města již jdeme samozřejmě po značené cestě. 
Sklep je přímo na zámku a víno je na prodej. Tenkrát jsme koupili dárkové balení rodičům. Je tu příjemný chládek, zatímco venku panují vedra.

Na prohlídku zámku jsme tentokrát nešli. Zato se se mnou můžete příště vydat pěšky do Lednice, krásnou procházkou areálem, který většinou projíždějí návštěvníci na kole. Možná je tam dneska už cyklostezka, ale v roce 2009 jsme šli krásnou luční a lesní cestou. 


4 komentáře:

  1. Maruško, krásné. Vzpomínala jsem, kdy jsem tam byla, a našla jsem to např. v tomto mém článku:
    https://intuiceblog.blogspot.com/2013/08/valtice-zamek.html
    Tedy dočetla jsem se, že to bylo v roce 2013 naposled, to už je doba ale... :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Ve Valticích jsem nikdy nebyla a tak jsem si Tvoje krásné fotky užila. Hezky jste si zkrátili cestu přes vinohrad.

    OdpovědětVymazat
  3. Maruško krásné tak jsem si to prohlídla máš to tady nádherné *********************

    OdpovědětVymazat
  4. Nádherné fotografie.Dekuji za připomenutí naší kdysi dávné dovolené, když byli kluci ještě malí.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.