pátek 21. srpna 2020

Pilsner Urquell

V pátek 14. 8. 2020 jsme se vydali na zájezd s cestovní kanceláří Vsacan Tour. Na zájezd, který se měl uskutečnit již 1.-3. května.  Všichni víme, proč byl zájezd odložen, odloženo bylo cestování vůbec, nejen po světě, ale i po ČR. 
Moraváci jedou do Čech a byl by asi velký hřích, kdyby se nezastavili v Plzni a hned v provozu slavného Prazdroje. Zájezd po lázních, zámcích a hradech západních Čech byl i trochu degustační. Zahájili jsme pivem v Plzni, ochutnávali prameny ve Františkových a Mariánských Lázních  a končili horkými prameny v Karlových Varech.  Ale to není zdaleka všechno.  Tak nyní hurá do pivovaru, kde jsme prošli provoz (kromě stáčírny- důvod corona), shlédli expozice s historií, v kině se podívali  na krátký film,  a ve sklepích ochutnali nepasterovanou pochoutku. 
Historie legendárního ležáku Pilsner Urquell se začala psát roku 1842 v plzeňském pivovaru a od té doby se jeho věhlas rozšířil do celého světa. Dnes se jedná o nejprodávanější typ piva, nesoucí označení Pils, Pilsner
Vodárenská věž. Velmi důmyslný vynález. 
Vstupní prohlídková hala
Ocenění
Josef Groll přivezl do Čech převratnou technologii, která se používá dodnes. 
Jdeme do sklepů a Michal se těší na ochutnávku.
Takhle to vypadá, když se špatně nastaví clona a čas a ISO. Ale stejně se mi ta fotka líbí. :)
Konečně se dočkal. Pivo bylo opravdu lahodné. A pít takto ve sklepě přímo u sudů je ta chuť  ještě lepší, násobená zážitkem.  
A nyní se pojedeme podívat do centra Plzně. Na zájezdech je to vždy tak trochu v kalupu. :)



10 komentářů:

  1. Zajímavý zájezd. ☺
    Jen mě děsí rozloha pivovaru. To bych neuchodila. Ani degustace by nepomohla.

    OdpovědětVymazat
  2. Moc ráda jsem se podívala.
    V Plzni jsme v pivovaru ještě nebyli, jen na dnech Kozla v Popovicích :)

    OdpovědětVymazat
  3. Moc hezká reportáž z Plzeňského pivovaru. Kdysi jsem byla v pivovaru v Jihlavě, ale ten je oproti tomu plzeňskému hodně malý.
    Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
  4. Zen pivovar je obrovitánský. Krásné fotky. Díky

    OdpovědětVymazat
  5. Hodně zajímavá procházka. Já osobně bych raději ochutnávala ve sklepích u sudů víno, ale po takové štrapáci bodne jedno vychlazené. Areál je to ohromný, ale ta mapa sklepů, no tak to je něco!

    OdpovědětVymazat
  6. Takú exkurziu som absolvovala ešte ako žiačka na strednej škole v pivovare v Topoľčanoch, ktorý, bohužiaľ, už dnes neexistuje.
    Ja sa toho cestovania ešte stále stránim, nebaví ma to sedieť hodiny v dopravnom prostriedku s rúškom na tvári. Očakávajúc lepšie časy sa mi zdá, že prichádzajú naopak ešte horšie :-( Už aby tá korona konečne niekde zaliezla.

    OdpovědětVymazat
  7. Přišlo mi vtipné, že Moraváci jedou do Čech na pivo :-) Věřím, že správně vychlazené ve sklepě u sudů chutnalo. V pivovaru jsem nebyla a ani mě to neláká, ale pro muže (zvlášť když tomu pivu ještě holdují) je to určitě zážitek. Děkuji za prohlídku. Ju, a ta "špatná" fotografie se mi taky líbí .-)

    OdpovědětVymazat
  8. Zajímavý článek ze zájezdu i fotografie. Návštěva pivovaru byla jistě velice zajímavá.

    OdpovědětVymazat
  9. Prima exkurze. Vypovídají fotky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  10. Tak to by bylo něco pro manžela.Pivovar

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.