pátek 4. září 2020

Skanzen Strážnice

 Do Strážnice jsme dopluli lodí a nyní se půjdeme podívat do Skanzenu. Ve strážnickém skanzenu se můžete projít sami, ale také s průvodcem. My jsme zvolili individuální prohlídku. Stejně v mnohých chalupách byla nějaká šikovná děvčica, která nám povyprávěla o dávných zvycích na venkově. V jednom domku o svatbě, v jiném, co všechno směla nebo nesměla rodička a pak matka novorozeněte. Já jsem zatím znala jen skanzen v Rožnově pod Radhoštěm, jak městečko, tak Valašskou dědinu a Dolinu. A chalupy z valašských kotárů se od těch slováckých podstatně liší. 

Nevím, zda je tato návštěvnost běžná. Jak si můžete všimnout, tady hned tak nějaký nebezpečný vir chytnout nemusíme. Opět jsou asi všichni u vody v panujícím horku, ale my máme plán a ten chceme splnit bez ohledu na počasí. Znovu sem už nepojedeme. 
Do jednoho domku byl vstup zakázán, bylo tam zázemí pro natáčení nějakého filmu. Podle toho,  že se k jinému domku pak přemístila lidová kapela, se jedná asi o nějaký klip této hudební skupiny. 
Fotek bylo opět hodně. Dost jsme se tu zdrželi. Dál se půjdeme podívat ke strážnickému zámku, projdeme parkem do města, navštívíme synagogu,  kostel sv. Martina a pomalu na vlakové nádraží. I to mají ve strážnici moc pěkné. To tedy uvidíte, jestli budete chtít, zase příště. 

Hezký den. 


14 komentářů:

  1. To je nádherný skanzen. Tam by se mi moc líbilo. Děkuji za úžasnou podívanou a přeji Ti krásný víkend.

    OdpovědětVymazat
  2. Skanzeny máme rádi, ve Strážnici jsme ještě nebyli, tak jsem se ráda podívala.
    Hezký večer, zdraví Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevím, kolik je nyní ve skanzenu v Rožnově pod Radhoštěm lidí, vždycky tam bylo hodně živo, nevím, jaká je běžná návštěvnost ve Strážnici, zda není tak málo lidí díky tomu, že se mnozí cestování v covidové době vzdávají. Moc se mi tu líbilo i proto, že jsme tu byli skoro sami, že jsme měli tu vesničku jako na dlani.

      Vymazat
  3. Krásná procházka skanzenem. Mohli jste si v klidu vše prohlédnout. My jsme byli zatím jen na Veselém kopci, zrovna byl začátek sezóny a všude byla hlava na hlavě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Veselí Kopec zase neznám já, ale dovedu si představit hlavu na hlavě. Zažíváme to ve skanzenu v Rožnově pod Radhoštěm. Nevím, kolik lidí tam bylo v letošní sezónu.

      Vymazat
  4. Do skanzenů chodím ráda. Ve Strážnici jsem nebyla a tak ti děkuji za krásnou procházku s tebou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsme maličká zemička a i ten folklor se tolik liší v každém koutě a i život a domy jsou zcela odlišné. Na Valašsku dřevěnice, tady domky z tzv. Vepřovic (hlína sušená na slunci). I když myslím, že jednu dobu vepřovice byl hodně rozšířený stavební materiál všude. také se říkalo, že ty ničivé povodně odnesly domy stavěné právě z těchto cihel.

      Vymazat
  5. Také jsem zatím navštívila jen skanzen v Rožnově pod Radhoštěm, ve Strážnici jsem ještě nebyla. Fotografie jsou moc hezké.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oba skanzeny jsou naprosto odlišné, ale pěkné. I když nevím, kolik bylo tuto sezónu v Rožnově lidí (bývá tam hlava na hlavě) a také nevím, zda je pro strážnici typická takto nízká návštěvnost nebo je to jen letos. Každopádně mi to ohromně vyhovovalo. :)

      Vymazat
  6. Strážnici píši do seznamu, co bych chtěla navštívit. Prohlídka se mi líbila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že jsem mohla inspirovat. U nás je tolik krásných míst, že asi není během života možnost všechna navštívit. Jsou lokality, o kterých informují mnohé pořady, ale jsou i místa, o kterých ví jen místní a i ta stojí za návštěvu. Jen o nich nevíme a tak zůstávají pro radost starousedlíků a mnohdy je to i dobře.

      Vymazat
  7. Taky jsem znala jen skanzen V Rožnově p/R.Tam jsme byli několikát.I když jsem Strážnici měli za bukem,tam jsem nikdy nebyla.Jednou jsme se s kamarádkou vypravily na "Strážnické slavnosti".

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evičko, většinou co je za bukem, se odkládá a odkládá na příště. Znám to ze svého okolí. Manžel se stále diví, že mě láká někam cestovat a prý to neznám ani doma. Je pravda, že on je schopný vydat se na průzkum jakoukoli cestičkou, "však někam dojdu". Má ještě dobré nohy, ale astma a tak raději pokud nemusí nikam nejezdí veřejnou dopravou, ale jezdí na kole nebo na běžkách či pěšky doslova cestou necestou. Už jsem s ním párkrát šla a domů jsem dorazila utahaná jako kotě, ale byla to cesta přímo objevná. Takže on má pravdu, neznám své okolí. :)

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.