středa 27. ledna 2021

ZOO Ostrava

ZOO jsme navštívili před dvěma lety s vnukem.  Vždy, když hlídáme nebo spíše hlídali jsme vnučky a vnuka, snažili jsme se vymyslet nějaký výlet, ať nesedíme jen doma na tabletu či u počítače. 

ZOO se otevírá v 9 hodiny, my jsme přijeli něco před desátou a zděsili jsme se fronty. Naštěstí šlo o několik front k více pokladnám a odbavování šlo velmi rychle. Zoo je velmi krásně upravená. Spíš bych ji přirovnala k oddychové zahradě se zvířaty. Všude v tuhle dobu kvetly rododendrony a azalky všech možných barev. Ale velkým zklamáním, hlavně pro syna, byl výběh pro pandy červené. Není velký, je přehledný, ale pandy nikde. Nevykukovaly ani ze svých domečků, nebyly na stromech. Prostě výběh bez pohybu. Lvice ležela a později toužebně řvala ve skleněné kleci. Vstoupit jsme mohli do voliéry pro papoušky, ale byla docela malá.

S občerstvením si také nebylo třeba dělat starost. I když se zdálo návštěvníků dost, fronty jsme nezaznamenali. Lukášek objevil u jednoho stánku něco, co prý má v Americe u návštěvníků obrovský úspěch a je to prostě super. Prý nějaké chipsy s omáčkou. Koupili jsme si tedy dvě porce s pikantní sýrovou omáčkou a pojídali tu šílenou dobrotu při další prohlídce. Dobré to bylo, to je pravda, ale tohle už dělávala moje maminka před padesáti lety, když vyráběla domácí nudle. Usušené vyválené těsto nakrájela na plátky a z nich krájela tenké nudle. Konce pásků nám opekla jen na plotýnce kamen. To byla dobrota. Takže stačí dát do nudlového těsta trochu koření a plátky nakrájet na trojúhelníčky a osmažit. A máme americkou dobrotu. :) A  od VendyW jsem se dověděla, že dobrota není americká, ale mexická a zove se nachos (načos). Recepty jsou dostupné na netu. :)

Nechybí ani dvoreček s domácími zvířaty, kam mohou děti vejít a se zvířátky se kontaktovat.
Stala se mi i nepříjemná věc. U stánku jsem si koupila kávu a jak jsem vycházela, nechtě do mne strčil nějaký chlapec a moje káva vyšplíchla zrovna na nohu přicházejícího pána. Měl jen kraťasy a káva mu stekla do ponožky. Musel se čerstvou kávou opařit hodně už i podle toho, jaké nadávky se snesly na mou hlavu. Omlouvala jsem se tak vehementně a viditelně mě to mrzelo, že se nakonec za nadávky omluvil i pán. Ale byla jsem z toho špatná dost dlouho. Pobíhající chlapeček záhadně nikomu nepatřil.
Docela rádi jsme už sedli na trolejbus a jeli směr vlakové nádraží. Ještě jsme si s Lukáškem zaskočili na čokoládové pralinky do obchodního domu Nová Karolína. Tam jsem nechala za pár luxusních bonbónků 153,- Kč, ale nelitovala jsem. To byla příjemná tečka za naším výletem. Doma jsem z nádraží pospíchala předat Lukáška mamince, abych ještě stihla autobus k nám nahoru. Byla jsem docela unavená, ale přesto to bylo fajn.
A vy se mějte také fajn. 

12 komentářů:

  1. Návšěva ZOO je vždycky pěkná. Už jsem docela dlouho nebyla v té, co máme nejblíž tj. ve Dvoře Králové n.L.
    Díky za krásné fotky!
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ve DK jsme byli dvakrát, ještě nemám tuto ZOO na tomto blogu. Na starém byla a tak si ji sem také dám. :)

      Vymazat
  2. Maruško, krásné fotografie. Připomnělo mi to návštěvu ZOO s našimi vnoučaty, už to budou dva roky. Do jihlavské ZOO se chtěla podívat i maminka naší snachy a obě přijely s dětmi vlakem. Čekala jsem na ně u trolejbusu a pak jsme šli do ZOO. Naše děti víc než zvířátka zajímaly různé atrakce pro děti. Takže my babičky jsme si prohlížely zvířata a děti řádily a mamka je musela hlídat.
    Měj hzký den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jihlavská ZOO je také krásná, byli jsme tam jednou.Už ji mám i na tomto blogu. Tam jsem se zamilovala do levharta. :)

      Vymazat
  3. Maruško, do ZOO chodím moc ráda. Ostravu máme hodně daleko, a tak děkuji za reportáž.
    Měj hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My už jsme těch ZOO také prošli dost. Ale asi nejlépe jsem se cítila v malé ZOO v Táboře Větrovy. Prostě jen příroda a zvířata. :)

      Vymazat
  4. Marie, tam jsme dosud nebyli, ač ZOO manžel navštěvuje moc rád. Nejčastěji jsme byli v Liberci, pak taky mockrát v Děčíně, v Jihlavě, ve Dvoře Králové, v Hodoníně, v Brně, v Plzni, v Chomutově a za plotem v Olomouci a ve Vídni, hihi.Až pojedeme ke kamarádce do Kravař u Opavy, mohli bychom to napravit.Vzniklo i mnoho zooparků, jako Zelčín a tam jsem vzala vnučky.
    Moc krásné fotky jsi nafotila těch kočkošelem.Já ráda pozoruji sovy. Hezký den, Maruško. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už jsme těch ZOO také hodně prošli, ale zrovna v Liberci jsme byli, když jsem byla hodně malá, tak si ji moc nepamatuju. Chomutov a Plzeň také ještě neznám. My jsme si letos už objednali noclehy v Opavě, protože se chceme podívat na sever Moravy a do Kravař Máme také jeden den plánovaný. :) Kéž by to omezování v létě trochu pominulo a mohli jsme navštěvovat památky a volně přírodu.

      Vymazat
  5. Doufám, že se mi letos podívat se do zoo v Brně... když to nemám ani moc daleko a klidně si tam můžu dojít pěšky :-) Při čtení nepříjemné příhody s rozlitou kávou jsem se už málem rozčílila :-D Člověk přece nemůže za to, že do něho vrazí nějaké děcko a on kvůli tomu někoho polije.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, toho pána to muselo hodně bolet, tak to byla jeho první reakce, pak se také omluvil. Opařeniny dost bolí. A dnešní rodiče jsou k chování děti docela benevolentní, neokřiknou je a když se pak něco stane, tak se k tomu nehlásí. To mi vadí skoro více než ty nadávky pána. I když nevím, jestli to třeba nebylo jeho dítě.

      Vymazat
  6. Ti levharti jsou ale krasavci.

    V zoo jsem nebyl ani nepamatuji, ale ty nejhezčí (ve Dvoře Králové a v Praze) jsme viděli. Docela rád se dívám na YouTube na přírodopisná videa ze zvířecí říše. Bohužel velmi často je jejich obsahem lov, kdy ty nádherné šelmy, které v zoo obdivujeme, si potřebují zaplnit žaludky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S jedním levhartem jsme se do sebe zamilovali v ZOO Jihlava. Tam mezi námi probíhal viditelný nikým nerušený oční kontakt. Tedy naštěstí mezi námi bylo silné sklo. :-D Ale zvědaví jsme byli oba. Jo v přírodě je to zabíjení jen o stravě a snaze o přežití.

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.