sobota 20. února 2021

Klatovy a Klenová-zřícenina hradu a zámek

Dalo by se říci, že do Klatov jsme si zaskočili jen na pivko. Vydali jsme se na hrad a zámek Klenová, ale nejprve vlakem do Klatov, kde jsme měli přestoupit na autobus do Janovic nad Úhlavou a odtud pěšky.

Klatovy si rozhodně zaslouží větší pozornost, než jsem jim věnovala. Navštívit zde můžete třeba Bílou a Černou věž, Katakomby a další. Snad se mi to podaří někdy příště.
Dále pokračujeme autobusem a vystupujeme na náměstí v Janovicích nad Úhlavou, abychom se vydali pěšky na hrad Klenová.
Zde se díváme z hradu na zámek
Na prohlídku zámku jsme šli také, ale mám dojem, že se tam tenkrát nesmělo fotit, že jsem jen naco pořídila tajně, protože víc a větší fotky jsem nemohla najít.
Po prohlídce jsme sešli pěšky na vlakové nádraží do Janovic a jeli zpět do Horšovského Týna. I když tato pěší procházka z Janovic na hrad a na nádraží měřila jen něco přes 5 km, nachození jsme za celý den byli dost a dost, ale byl to opět velmi pěkný výlet. Škoda, že jsem v té době pořizovala malé fotky. A tímto výletem se také loučíme s krajem Plzeňským, avšak doufám, že se sem ještě podívám.
Hezký den

1. Maruško, v Klatovech v katakombách byl hodně nepříjemný pán, ale na Klenové se nám moc líbilo. Ty výhledy...
    Měj hezký den, Helena

1. Já si moc přeji, abych mohla letos v září jet na zájezd s cestovkou právě do této oblasti a podívat se na místa, která jsem nestihla nebo si oprášit vzpomínky, či poznat, co se změnilo. Jenže......

2. Maruško další krásný článek.Klatovy jsou krásné a v blízkosti i památky Klenová je nádherný hrad i zámek. My jsme se do těchto míst chystali loni v létě ale jen jsem zajistila ubytování, objevila se tam nákaza, tak jsem to zase rušila. Doufejme, že to vyjde letos. V Klatovech bydli moje spolužačka, kamarádka z detstvi. Stále jsme v kontaktu. Kéž by nám to letos vyšlo. Krásný vikend Maruško

1. I já se tam chystám letos znova. Ale až v září se zájezdem na tři dny. Kéž by se to povedlo a nic nám do toho nepřišlo. Jednou se to přece musí zlonmit nebo dostat toho prevíta pod kontrolu.
      zatím hezké jarní dny a výpravy za humna.

3. Maruško,krásný tip na dovolenou.Moc hezké fotky.Snad už se bude dát někam jezdit.Přeju krásný,klidný víkend.

1. Děkuji a doufám, že snad zase v létě nebo na podzim se bude moci někam vyjet. Lidi si určitě budou potřebovat od těch restrikcí trochu podpočinout a volně se nadechnout. Pevně věřím, že se ten prevít bude chovat jako třeba chřipka, nyslím tím, že bude mít své období, kdy bude řádit. Ta chvíli začnou útočit alergeny a jaksi se obávám, aby reakce na pyl, nebyla brána jako covid nebo jeho novou mutaci.

4. Tady jsme kdysi byli,možná bych našla v albu dvě,tři fotografie.To bylo ještě na kinofilm,teď bych namastila stovek fotek.
    Klatovy jsou krásné město i hrad a zámek Klenová,to si pamatuji,jak se mi tam líbilo.
    Nádherné fotografie.
    Maruško,měj hezký víkend

1. Já jsem tady jitkuš, také fotila svým porvním fo´tákem, který toho ještě mnoho neuměl a fotečky jsem dělala malé. Ale přece jen něco mám na památku.

5. Z Klatov znám jen místní zimní stadion a jeho přilehlá venkovní sportoviště, neb jsme tam jezdili se psama na báječné výstavy. Na prohlídku města už nebýval ani čas, ani nálada, protože byl člověk po tom celodenním maratonu hodně utahanej. Ale moc mě to mrzí. To by se bývalo vyplatilo, kdyby jsme tam měli ubytování a do města vyrazili druhý den po výstavě. Ale mám na ty výstavy tam jenom samé dobré vzpomínky, protože tam tenkrát Bobí jako mlaďák hned napoprvé vyhrál svou kategorii, a dařilo se mu velmi i v dalších letech.

1. No tak to je jasné, že jsi měla jiné zájmy a Bobí si musel užít své první vítězství a je to i od vás dosta daleko.

2. My to dělali tak, že muž mě vysadil u našich, a jel na chatu, já si připravila Bobího a ráno mne vyzvedl můj výstavní partner a jeli jsme z Prahy. Po výstavě mě předal na chatě a jel domů. Takhle jsme to dělali skoro celou výstavní Bobešovu kariéru. Muž se mnou jezdil jedině na výstavy do Brna, občas do Mladé Boleslavi (taky z chaty) a tady k nám do Lanškrouna.... Všechno ostatní a hlavně mimo republiku jsem odjezdila s tím kamarádem.

3. To jste měli docela složité. :)

6. Maruško, v Klatovech jsem byla mnohokrát, na Klenové pouze jednou. Jsou to milé vzpomínky. V katakombách jsme byli jednou s přáteli, jejich synovi byly dva roky a když nad jednou mumií pronesl: "Pán hajíš", dalo nám velkou práci, abychom se nesmáli nahlas. Obě místa stojí určitě za návštěvu. Ta naše poslední byla v srpnu 2018.
    Měj hezké dny. 🍀

1. Já si budu moc přát, aby se mi to letos podařilo. jak jsem uviděla v nabídce cestovky Plzeňsko a navštívená místa, tak jsem neváhala. Jinak už bych šanci neměla.

7. Opět jsi ukázala příjemnou reportáž. Dobrý nápad je ubytování v místě nebo v okolí, abyste měli na výlet dost času. U vás je to obvyklé. Přeji další milé výlety, snad se už letos bude dát výletovat ☺

1. No s tím ubytováním a výlety do okolí už to máme pár let a trávíme dovolené vlastně poznáváním naší zemičky. Plánujeme už v lednu, jakmile poenuiony aktualizují ceníky. jen jestli nám ten virovej prevít dovolí vyrazit.

8. Byla jsem v Klatovech 3x,ale nikdy jsem neměla možnost k prohlídce.Jednou na svatbě kamarádce,podruhé na organoleptických zkouškách,které jsem musela mít pro své zaměstnání.Naposled synovi na vojenské přísaze v Janovicích...
    Přeji krásný den ☺

1. Tak to je jasné, byly jiné příjemné starosti. :)

9. Černou věž mají také v Českých Budějovicích, jestlipak je v tom nějaká spojitost?
    Výzdoba fasády sousední budovy je nádherná.

1. Že mají v Budějicích černoui věž vím, ale spojitost? to netuším, zatím jsem to nezkoumala.

10. Maruško, děkuji za seznámení mě s místy neznýmými. ☺

11. V Klatovech jsme byli, líbilo se nám tam, tak jsem se u Tebe ráda zase podívala :) Ale Klenovou neznám, tam se chci také podívat.

1. Klenová se mi líbila i díky tomu člntému terénu hradu, ale i prohlídka zámku. Takové dva v jednom. :-D

12. Tvoje fotky mě zavedly do míst, kde jsem nikdy nebyla. Díky, bylo to krásné putování.:-)

1. Do Klatov jsem jen tak nakoukla, ale snad se mi v září podaří zajít i na věž, či do katakomb.

13. Přímo pod Klenovou bývalo vojenské cvičiště, kde jsem byl v sezóně 1989/90 častým hostem, protože jsem měl tou dobou trvalou adresu dole v janovických kasárnách :-).

1. V těch letech byla ještě povinná vojenská služba? Ten čas tak letí....:)

14. V Klatovech jsem byla hodněkrát. I v katakombách a na Černé věži.

1. Já doufám, že se tam ještě někdy podívám, tentokrát jsme jen projížděli.