pátek 31. prosince 2021

Poslední dny roku s fraktály

  Poslední dny roku jsem si hrála při odpočinku s obrázky, které mne stále fascinují a to je tvorba fraktálů. Na Vánoce jsem dostala tablet, abych mohla být i v době imobility na internetu nebo se svými oblíbenými hračkami. Stáhla jsem si mimo jiné i aplikaci na generování fraktálů MandelBrovser, kde je spousta možností a nastavení. A dnes jsem si z vytvořených obrázků sestavila video, kterým bych chtěla potěšit všechny, kdo mají rádi barvy, ornamenty, kus přírody přenesené do matematických vzorců.  Tento můj vstup najdete na všech třech mých blozích, protože na různé blogy chodí  občas i jiní návštěvníci. Pro lepší zážitek si video zvětšete na celou obrazovku. Na mobilních zařízeních je potřeba zobrazit verzi pro web. jinak video není vidět. 

Užijte si konec roku a do nového roku vstupte s odhodláním, plní zdraví,  spokojenosti, radosti a s rodinou či přáteli po boku. 


15 komentářů:

  1. Matematiku v téhle podobě prostě žeru! Vypadá to jako vzory na renesančních látkách.... nebo gotické fiály na katedrálách. Ale co mne moc zajímá, je ta doprovodná skladba, mohla by jsi mi říct co to je? Tu bych si ráda stáhla .....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy ta skladba je vygenerované přímo v programu Pinnacle Studio 17. Vzhledem k autorským právům na YT hudbu hlídají a pak třeba i omezují videa a proto využívám tu hudbu, kterou nabízí přímo program. Jenom si zadám délku a zvolila jsem kategprie: Film/TV, song:dreamscape, verze: Angelina a program to podle požadované délky vygeneruje. Takže i ty názvy a možná i hudba jsou zřejmě různé mixy.

      Vymazat
    2. Tak mě napadlo, že bych ji mohla nahrát i bez videa, ale nevím, jestli to jde uložit v jiném než videoformátu. Zkusím. když tak bych ti poslala přes úschovnu ve videoformátu a i tak by se to dalo použít do jiného videa jako zvuková stopa.

      Vymazat
  2. Aha, no to je fuk, já jen, že by to byla krásná relaxační melodie. Nemusíš se s tím nějak zabývat....

    OdpovědětVymazat
  3. Maruško, to je krásné video s krásnou hudbou. Jsi moc šikovná, když umíš něco tak hezkého vytvořit.
    Přeji Ti do nového roku hodně zdraví, pohody, ať se Ti daří.

    OdpovědětVymazat
  4. Je to moc pěkné, ráda jsem si to celé poslechla a prohlédla, vyvolává to fantazii, já tam v jedné chvíli viděla i mořského koníka ☺.
    Do nového roku přeji hlavně zdraví, to je nejdůležitější a štěstí a pohodu. A děkuji.

    OdpovědětVymazat
  5. To je krása Maruško.Přeji Tobě i celé Tvé rodině hodně štěstí, hlavně ZDRAVÍ v novém roce.🍾🍾🍾🍾

    OdpovědětVymazat
  6. Marie, do nového roku Ti přeji pevné zdraví, radost ze života a spoustu krásných zážitků. D.

    OdpovědětVymazat
  7. Maruš, nádhera, obdivuju tě. Hudba u fraktálů je hodně pohodová, děkuju :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Maruško,krásně sis pohrála,nádhera.Poslední pohlazení roku 2021 a do nového roku přeji radost,zdraví a mnoho tvůrčí fantazie...

    OdpovědětVymazat
  9. Děvčata všm vám moc děkuji a všem přeji poklidný rok 2022, a%t nikoho netrápí nemoci a zlé věci.

    OdpovědětVymazat
  10. Fraktály také obdivuji, je neuvěřitelné, že z původně technických křivek opakováním vzoru v různých velikostech lze vytvořit takové "krajky", "květy", "ubrusy", ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fraktály "kopírují" přírodu. Když jsem je trochu poznala, ale opravdu jen povrchně, protože fraktály jsou docela věda, všimla jsem si jich na mnohja květech, rostlinách. A dokonce mne fascinovala jedna lípa, která stojí před mým bývalým zaměstnáním, protože strom měl tvar lipového listu. Chodila jsem kolem a nikdy mě to tak neupoutalo, až jsem ho z jiné místnosti budovy (v patře) viděla z pohledu v jeho úrovni. Nevím, jak popsat tu polohu. :-D Asi všechno, co objevíme a čemu se snažíme dodat nějaký řád už v přírodě dávno je. :)

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.