úterý 1. března 2022

Poslední únorový den

 ...jsem se přece jen vydala na poobědovou procházku. Jaro s námi pomalu laškuje, sněženky jsou v zahradách, sluníčko se  z oblohy usmívá, ale teplo vypadá jinak, zvláště, když ještě studeně fouká. Někdy nestačila ani čelenka, musela jsem nasadit kapuci. Šla jsem prostě kousek za humna s cílem, že dojdu "nad panelovku"ke kočičkám a zpět. Když už jsem tady, zajdu k penzionu Na kraji lesa. Když už jsem tady, zajdu k rybníčku.....Domů jsem došla z malé procházky (6 km) vyfoukaná a unavená. 

Tudy vede Karafiátova naučná cesta a Beruška nás na tabulích seznamuje se zdejší přírodou. 
Penzion Na kraji lesa jsem již kdysi prošmejdila. Je to tam moc pěkné. 
K rybníčku mne předešel nějaký člověk, snad nebude mít nějaké nekalé úmysly. :)
Po vykácení se místo hodně prosvětlilo a vypadá jinak. 
O přístřešku jsem psala kdysi článek, jak ho nějaká partička při grilovačce v době covidového  nouzového stavu rozbila a částečně spálila a naházela do rybníčku. Lesáci ho postavili nový a jsem zvědavá, jak dlouho vydrží. Každý turista ví, že takový přístřešek je příjemné místo k odpočinku. 
Na rozcestí u křížku pod penzionem lze ověřit svou kondici. Když jsem si to prohlížela tak nevím, zda bych stoupání zvládla ve stanoveném čase. Spíš ne, také vzhledem ke stavu cesty místy vymleté vodou a trochu poničené kácením.  Ale když už o tom vím, tak si to někdy možná zkusím, ale to nepůjdu pak k rybníčku. 
Už se nezastavuji a rychle do tepla. 
Kromě kočiček jsem žádné jiné jarní probouzení nenašla. Ale to nevadí, však je ještě čas. 

32 komentářů:

  1. I z fotek krásná vycházka, taky jsme to o víkendu zvládli a v neděli ani nefoukalo, takže to vyšlo. Příště musím naplánovat něco delšího, ať mám taky tolik záběrů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já můžu udělat sto fotek i na krátké procházce.:) Proto vždycky manžela varuju, když chce jít se mnou, že bude více stát a čekat na mne. Musím rozlišovat, jestli jdu fotit nebo se jen projít. když si foťák schválně neberu, tak se najde tolik zajímavého....:)

      Vymazat
  2. Maruš, príma procházka a hezké fotky🥰

    OdpovědětVymazat
  3. Marie, povedená procházka. Ti gauneři, co spálili přístěšek, by zasloužili...něco vyrobit, to ne, ale zničit?
    Tak to občas tady chodí.
    Měj se hezky. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, nejhorší je, že to byla nějaká partička i s dětmi a museli tam hodně řídit, protože ten přístřešek byl dost betelní. Přivezli si i gril, který tam pak zapomněli nebo ho nechtěli špinavý brát do auta. Zatím, co dospělí řádili, děti si čmáraly na silnici křídou. Ty dětské malůvky mi nevadí, déšť to smyje, ale vadí mi, že to děti viděly, že vidí, jak se chovají rodiče a mají to za normu. Však víme, že není důležité, co říkáme dětem, ale jak se sami chováme. Ono to zní jako fráze, ale.....

      Vymazat
  4. Marie, ty lesní fotky nemají chybu. A ty kočičky, ...nádhera. Jaro už se blíží, ale zima je ještě pořádná, hlavně po ránu.
    Přeji krásné dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A nakonec nám i nový sníh napadl....ale jaro přijde. :)

      Vymazat
  5. Maruško,to jsi měla krásnou procházku.Je fajn,když můžeš takhle někam vyjít.Já u nás od sídliště tak akorát po silnici a les je daleko.Tak mě manžel vyvezl za město,ale přecenila jsem se,po angíně jsem byla hrozně unavená a to jsem jenom hledala bledule.
    Měj hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, máme výhodu, že bydlíme na kraji města. Manželovi se to ze začátku nelíbilo, ale za 40 let už si zvykl a také je rád, že máme kousek ven. Jen už mi někdy přijde, že fotím jedno a to samé. :D

      Vymazat
  6. Teda ty kočičky na začátku článku mě zmátly, hledala jsem, kde bude na fotce nějaká míca... no došlo mi to asi v polovině článku :-D Dnes šla jen do obchodu, tak jsem vyběhla ven bez čepice a myslela jsem, že mi umrznou uši.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Micinky potkáváme také hodně, jakoby už na nás čekaly u plotů nebo na zídkách u domků, ale tentokrát jsem šla spíše do lesa. Vím o jedné jívě, která kvete zvlášť velkými květy s červenými tyčinkami a tak jsem si to místo pojmenovala U kočiček.

      Vymazat
  7. Maruško, krásnou procházku jsi absolvovala a já nyní s tebou. ♥ Moc hezké fotografie jsi pořídila.

    OdpovědětVymazat
  8. Ve vašem kraji se dá podobných míst k procházkám najít hodně. Jen škoda, že i na Valašsku ty lesy dostávají zabrat, krajiny na mnoha místech se změnily k nepoznání. Byl krásný den a obloha modrá... víš, proč vlastně má obloha modrou barvu? ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. myslím, že jsme se o tom ve škole zmínili, snad to nějak souvisí s rozkladem barev slunečního záření či co a vzdálenosti. Modrá barva je nejlépe viditelná? Možná by na to odpověděla tetička Wikipedie lépe. :-)

      Vymazat
  9. Maruško, parádní fotky! je pravda, že za oknem sluníčko láká, ale chce to pořádné zimní oblečení. Vítr byl skutečně ledový.
    Měj hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
  10. Maruško,z tvých krásných fotek na mne už dýchlo jaro,snad brzy přijde...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ještě nám zasněžilo od té doby, ale už se jaro blíží a mrazivé dny jednou pominou. Už aby to bylo.

      Vymazat
  11. Pěkná procházka. Taky se snažím teď do přírody vyrážet. Je teď hezky. Jen ten vítr je protivný. I když včera u nás až tak moc nefoukalo.
    Měj klidný den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, mezi tím nám i sníh napadl a uhodily mrazy. Smála jsem se manželovi, který už si uklidil zimní boty a bundu. Nějak jsem nepochopila, kam tak spěchá, jako malej. :-D

      Vymazat
  12. To tě při procházce asi pěkně zábly ruce, tolik záběrů. Už je ale vidět, že se jaro chystá, jen to chce vydržet. Budeš řádně otužená. Užij si pěkných dní ☺ ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, to teda zábly. Ke konci už jsem šla domů rychlým tempem s rukama v kapsách.

      Vymazat
  13. Majko, dovedu si představit jak ve stínu bylo ještě nevlídno. My byli včera skontrolovat chatu a na rybníku ještě tenká vrstva ledu a po bledulkách ani vidu natož slechu. Soused mi pravil, že tam kde na podzim bylo pár smrků, tak jsou pryč a ptal se kam že budu jezdit na houby, že bych s ním počítala, že v loni neměl ani na polévku. No já také né. Vysočina dřív smrková a dnes holina...sice mi to vrtá v hlavě, ale jsou mnohem horší věci v této době co mi nedají spát...ty se opatruj, dávej na sebe i chlapi pozor - snad bude lépe - Míla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano Mílo, lesy se kácejí, krajina se na pohled mění. Sice se vysazují nové stromky, ale bude jim to trvat. Na zahradě už jsem si mákla a jsem ráda, že jsem to zvládla tak perfektně před sněhem. Sice napadlo jenom trochu, ale jsem klidnější. Dokonce mne nebolela ani záda, jen jsem si blbec nesundala prstýnky a měla jsem od nich a od rýče pořádné puchýře. Samozřejmě jsem si zase nevzala rukavice. Nějak to v rukavicích neumím. :-D Ale dobrý pocit na chvilku zvítězil nad všemi těmi starostmi, co všichni zažíváme. Také na sebe dávejte všichni pozor a pokud možno klidnou mysl.

      Vymazat
  14. Krásné fotky z parádní procházky. Já jsem líná jak vandrák v červenci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lado, nejhorší na tom dostat se na procházku je pro mne oblékání. Přímo to vrstvení nesnáším. A pak doma zase sušení zpocených oděvů. Vždy se musím hodně nutit.

      Vymazat
  15. Nádherná procházka, která oživila ty běžné všední dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Mirku. Nebyla dlouhá, ale provětraná jsem byla až až a těm myšlenkám to pomohlo. Měj klidné dny.

      Vymazat
  16. Krásné vycházky a jaro je už ve vzduchu.
    S chotí jsme si do mobilů nainstalovali krokoměry a těší nás, že v i běžném městském provozu každý den nejméně 5000 kroků ujdeme. To k chůzi také pobízí, dnes už na zastávkách MHD nikdy nečekám, když vidím, že bych tam měl až 10 minut čekat, jdu raději na další.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také mám na hodinkách krokoměr už 3 roky a ta zátěž nohou při běžném provozu mne překvapila. A o dovolené nachodíme i 80 km. A když jdu na zahradu, tak cestou, a pak i po zahradě, nachodím i 16000 kroků tj cca 10 km. Jen se vždy směju, že hodinky rytí pozemku označí jako lehkou aktivitu a já jsem docela zmordovaná, když ještě zarývám kompost. Včera jsem ze zahrady dokonce utíkala na autobus a hodinky to zaznamenaly, aniž bych si nastavila běh. Je to dobrá věc.

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.