středa 28. září 2022

Varhany v sázavském klášteře v kostele sv. Prokopa

 Již 78. varhany, které jsem mohla vidět na vlastní oči, když jsme navštívili klášter Sázava v kostele sv. Prokopa. 

První varhany v tomto kostele byly postaveny v roce 1650, ale v roce 1756 byly převezeny do kostela sv. Havla ve Štolmíři v okrese Kolín. Kolem roku 1754 neznámý varhanář postavil nové varhany, které se pak během staletí opravovaly až nakonec v roce 1940 byly postaveny nové varhany s použitím materiálu stávajících varhan. Varhany postavil pražský varhanář Karel Urban. O poslední opravy se postaral v roce 2012 hodonínský varhanář Petr Stehlík. 
Klášter stojí za návštěvu. Já jsem se již o kostele a klášteře zmínila:

10 komentářů:

  1. Hmm - krásné jsou !
    Hezký sváteční den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  2. V klášteře jsem byla,ale vevnitř ne.Bylo tam zrovna lešení.Je to kousek od sestry a mám v plánu se tam opět podívat.
    Varhany jsou nádherné.
    Maruško,měj se hezky

    OdpovědětVymazat
  3. Souhlasím, Maruško. klášter za vidění opravdu stojí.
    Přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Úžasná sbírka, škoda jen, že většinou je můžeme obdivovat jen vizuálně, ale ne slyšet.

    OdpovědětVymazat
  5. Miluji zvuk varhan, převážně v gothic tónech.

    OdpovědětVymazat
  6. Sice daleko, ale kouzelné. To místo má úžasné Génius loci

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.