pátek 23. srpna 2024

Třebíč - město

Čtvrtek, tedy 6. den naší dovolené jsme věnovali městu Třebíč, některým jeho památkám, zámku a také milému setkání. Do Třebíče jsme jeli z Vel. Meziříčí autobusem.

Sice jsme se vydali hned z autobusového nádraží na prohlídku zámku, ale zde na blogu to vezmu opačně. Nejprve vás velmi stručně seznámím s městem, které jsme navštívili.
Od zámku jsme se vydali do židovské čtvrti kolem synagog, dále nábřežím k lávce. Kousek za lávkou přes řeku Jihlavu  již vyhlížíme Chlupatou kavárnu. Když jsem se o ní na mapách dověděla, nemohli jsme si ten zážitek nechat ujít. Někteří máte něco podobného doma dnes a denně, my jsme si užili kávičku s několika kočičkami.
Au
Au, auuuu! :-D
Blíží se čas oběda a tak se vydáváme kolem kostela sv. Martina na Karlovo náměstí.
 Na náměstí byly v roce 2022 zbudovány dvě moderní fontány. Obě se mi moc líbí. Následující se prý na Vánoce krásně světelně nazdobí.
A zde je ta druhá. Voda vyvěrá jednak v malých vodotryscích ze země a z kruhu v nadzemní části buď prší nebo z něho vychází osvěžující mlha.
A my se jdeme najíst do restaurace Black House Třebíč na náměstí. A musím říct, že jsme si opravdu pochutnali a byli jsme i rychle obslouženi.

Po obědě jsme se setkali s příjemnou ženou, kterou mohu považovat za kamarádku, i když jsme se spolu stýkaly jen ve světě internetu a dneska se viděly poprvé.  Posezení v cukrárně bylo velmi milé a bohužel čas strašně rychle uběhl a my se synem jsme museli jít na autobus a vrátit se do místa našeho přechodného pobytu.  Mílo, ještě i touto cestou ti moc děkuji za skvělý typ na výlet do Dalešic a na přehradu  i za příjemnou chvíli v cukrárně.

Zítra se podíváme na zámek zvenku i zevnitř.
Příjemný, stále ještě letní den.

1. Maruško, moc ráda jsem se podívala na tvé fotky! V Třebíči jsem byla několikrát, ale vždycky jen v židovské čtvrti, náměstí taky stojí za vidění. Ty fontány se mi moc líbí! A celý výlet ještě vyzdobilo milé setkání!
    Přeji příjemný den. Helena

1. Určitě by si toto město zasloužilo větší pozornost, snad se ještě podaří. Nebyli jsme například u mlýna. Setkání bylo opravdu moc příjemné. I díky tomu jsem se cítila jako na dovolené.

2. Maruško,nádherné fotografie.Máš příspěvek vždy pečlivě připravený.Třebíč je krásné město.Líbilo by se mi i posezení v kočičí kavárně.Snad bych neodešla s kočičkou.Miluji je.A milé setkání na konec.
    Měj hezký den

1. Jituško, oni to tam měli pěkné zabezpečené, aby kočička neutekla. Ještě tam byla předsíň, kde ses mohla i očistit od případných chlupů. Nesmely být otevřené současně dveře do předsíně i ven. Jinak možná, že jde kočičky i adoptovat. :)

3. Maruško hezké fotografie tu máš. My jsme byli v Třebíči asi před třemi lety. Navštívili jsme baziliku, synagogu i větrný mlýn na kůru. Náměstí se zrovna opravovalo, přesto se nám tam moc líbilo. Přeji ti hezké dny.

1. My jsme ten větrný mlýn nestihli, ale snad se ještě někdy podaří. A nakonec jsem si říkala, že jsme si měli spíše koupit vstupenku do Baziliky. Byla tam totiž možnost jen komentované prohlídky na určitý čas a nestohli bychom oboje i se zámkem. Nakonec ale kostelů jsem si užila dost na pozdějším zájezdě.

4. V Třebíči je toho dost k vidění, ale Tvýma očima jsou ty místa nějak hezčí.Milí jste byli už dávno a v srci jste napořád. Jo a ke kočkám jsem se ještě nedostala. Cukrárna U tety byla pojmenovaná protože tam bydlela skutečná teta dřívějšího??? majitele. Dávejte na sebe pozor - Míla

1. Milo, když je hezké počasí i ty fotky jsou zařivější. Ale přece jen jsem nemohla město nijak vylepšovat. Je u vás prostě hezky. A to přátelství s tebou mě moc těší, je upřímné a věřím, že nebylo poslední. Ještě ti pošlu tu fotku, co fotil Michal. Jinak, právě jsem dovařila kečup a odpočívám. Měj se krásně.

5. Marie, tak tos krásně pofotila moje oblíbené město, rádi se tu zastavujeme, pokud jedeme okolo, např. loni na cestě na dovolenou do M.Budějovic. Je toho tu tolik! Ale tu kočičí provozovnu, tu ti závidím! Takhle by jistě dopadl můj manžel, na toho kočky letí ( i pejsci). Mě mají rádi tak nanejvýš klíšťata. Zdravím a přeji vašemu cestování hodně zdaru i příště. Jiřina z N.

1. Byla to s kočičkami legrace. Hlavně měli chuť na šlehačku na kávě. A Michala potrestala, protože jí nedovolil okusovat tkaničky od bot. 😄

6. Maruško, Třebíč je má srdcovka.Jezdila jsem tam na prázdniny od 14 let. Má ji pro hozenou křížem krážem a milé vzpomínky. Už jsem tam nebyla takových 31 let. Nicméně děkuji za fotografie,které doladily mě vzpomínky. Myslela jsem spíše,že jsi se setkala s blogerkou Hankou. Měla blog s nádhernými fotografiemi z výletů po naší krásné zemi. Nyní už má blog Hanciny sladkosti .👍🍀

1. Marti, na Hanku si pamatuju, její fotky jsem milovala. Fotila stejně krásně jako tady Jaruška. Ale když zrušili blog.cz už se nepřidala jinam. Její pečení navstevuji, je v tom skvělá a na stránky si to umí i pěkně nafotit. Mám ji i tady v oblíbených blocích. Nebyla jsem si však jistá, jestli je přímo z Třebíče. Nicméně, Míla je fanynka mých blogů, není blogerka a přesto jsme k době našly cestu. Pár blogerek jsem už poznala osobně a jsem tomu moc ráda, když se ten virtuální svět nejednou promítne do skutečného.

7. V Třebíči jsem byla v době, kdy probíhala celkovou rekonstrukcí a všude bylo staveniště. Po obnově vypadá krásně a židovské uličky jsou krásné a fotogenické. Měj se fajn a zdraví Večernice.

1. Jsem ráda, že stihli rekonstrukci před mou návštěvou. Také jsem už jednou přijela na staveniště. 🙂

8. Maruško, v Třebíči jsme před lety strávili prodloužený víkend - je to krásné město, hlavně bazilika a Židovská čtvrť. Ráda jsem se na ni podívala tvýma očima a v jiném ročním období (my tam byli tuším někdy v listopadu)

1. Třebíč si zaslouží více času. Je mi dneska trochu líto, že jsme místo na zámek, nešli na prohlídku baziliky. Ale později na zajezdě jsme si kostelů užili mimo jiné dost.

9. Vidíš, Hanka byla první kdo mne napadl. V Třebíči bydlí, měly jsme v plánu jet Třebíč s dcerou, dokonce už jsem i s Hankou byla domluvená že se scukneme a provede nás městem, jenže to nakonec padlo, a tak jsme se nepotkaly.

1. Tak to je škoda, že jsem to tak zaspala, ale asi bych stejně dvě setkání nestihla. Možná se Míla s Hankou znají. To musím zjistit. 🙂

10. Maruško,moc hezké povídání i fotky z Třebíče.Byla jsem tam jen jednou a už hodně dávno.Ráda jsem se podívala tvýma očima na jeho památky.Opatruj se..🌞

11. Maruško, krásná Třebíč. Ty fontány se mi taky moc líbí, originální. Ty kočičky ale byly pěkně nevychované, jak je zajímal batoh a nožky :-) Hezké dny, Marija

1. Ty kočičky jsou zvyklé na návštěvy a asi tam chodí jen milovníci, kterým to nevadí. My jsme se pobavili. 🙂

12. V Třebíči jsem nebyla, takže jsem si díky Tvým fotkám udělala alespoň trochu obrázek o tomto městě.
    Měj pěknou neděli !
    Hanka

13. No páni, tak vy jste byli i v Třebíči, v mém rodném městě, Majko! 😲😀 Je zajímavé vidět je jinýma očima. Musím říct, že by se mi tohle město z tvého pohledu taky líbilo. 😉
    Děkuji za nakouknutí do kočičí kavárny. Dost často kolem ní jezdíme, ale ještě jsem tam nebyla.

1. To víš, že jsem nemohla tohle město minout, když jsme nebyli daleko. A kočičky mi milujeme, i když doma žádnou nemáme, jen na zahradě k nám chodí sousedova kočička. A ještě jsme v podobné kavárně nebyli, tak jsme si to šli vyzkoušet. Byla to legrace. :)