neděle 26. července 2020

Vranov nad Dyjí-zámek

Do Vranova nad Dyjí jsme si zajeli autobusem z Brna s přesedáním ve Znojmě. I toto město jsme pak prošmejdili samostatně v jiném dni. Podyjí je úžasný kout naší země a stojí za to, se s ním seznámit. Tentokrát se od autobusu na náměstí ve Vranově nad Dyjí vydáme po žluté značce , prohlédneme si pouze interiéry zámku. Původně, kdyby třeba pršelo, byla v plánu i komentovaná prohlídka, ale počasí svádí ke koupání a Vranov má i svou úžasnou přehradu. A tam se svezeme kolovláčkem. 
Poslední ohlédnutí za vstupem na zámek a jdeme na zastávku kolovláčku. Na přehradu, kde chceme poobědvat a také se vykoupat, by to pěšky bylo cca něco přes hodinu a v tom vedru a časové tísni, když se musíme přizpůsobit spojům zpět do Brna, je kolovláček vítaná možnost. 
Příště na přehradě. 
Hezký den. 

14 komentářů:

  1. Ze zámku je nádherný rozhled, určitě jste si výlet užili. Vzhledem k tomu, že to nemáme blízko a naživo zámek zřejmě neuvidím, díky za tvoje fotky ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten zámek je opravdu nádherný a my jsme si další dovolenou dopřáli přímo ve Vranově a pak jsme ho měli v mnoha podobách. Opravdu jsem si ho užila i krásné okolí. ale o tom ještě příště.

      Vymazat
  2. Kdysi jsme tam byli na školním výletě. Už je to téměř 40 let a nepamatuji si z toho téměř nic. Je to krásný zámek. "Hrál" v Andělské tváři.😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten film se mi líbil a recenze ho docela ztrhaly.

      Vymazat
    2. Snad všechny Troškovy filmy páni kritici rozcupovali, i když jsou divácky velmi úspěšné. Někdy mám pocit, že jsou snad někým podplaceni, cítím z toho závist.

      Vymazat
  3. Opět moc krásné Maruško. Místa, která vůbec neznám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady se mi tak líbilo, že jsem se sem musela v další dovolené vrátit.

      Vymazat
  4. Vranovský zámek je krásný. Už je to spoustu let, co jsme se tam byli podívat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já jsem ho také kdysi viděla jako dítě, ale když mi výlety pořádali rodiče, tak si z toho také moc nepamatuji. Proto jsem ráda, že se mi návštěva povedla v mé režii. :)

      Vymazat
  5. Maruško,děkuji za připomenutí.Zámek je moc krásný.Jezdily jsme se sestrama pár let s maminkou na dovolenou na Vranovskou přehradu a tím pádem jsme byly i několikrát na zámku.Po letech jsme se sem podívali i s našimi dětmi.Syn je na dovolené a cestují po Čechách a mají ho v plánu.
    Nádherné fotografie.Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, mně se zde opravdu strašně líbilo. A voda, je v přehradě opravdu skvělá. Skvělá tak, že jsem si příští dovolenou naplánovala přímo do Vranova. :) Takže ještě o tomto zámku uslyšíme.

      Vymazat
  6. Vranovský zámek je nádherný, na skále vypadá fantasticky. Tenhle zámek znám, není od nás daleko, takže jsme tam byli. Nafotila jsi opět skvělé záběry, Majko, a zámek mi jimi připomněla.
    Kolovláček u nás taky jezdí, ale není mi jasné, na co tady lidi koukají. ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tento kolovláček spojuje zámek s přehradou. Je to docela oblíbená atrakce. I v některých ZOO jezdí tyhle vláčky a to já zase nechápu, co z toho lidi mají, že projedou zahradou. to přece nemohou nic vidět? Výjimkou je Safari ve Dvoře Králové, ale tam to táhnou koně a občas se zastaví. To je něco jiného, do vjedeme do volné přírody se zvířaty, ale třeba v Lešné u Zlína vláček nechápu.

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.