sobota 25. července 2020

Zámek Bučovice

V Bučovicích jsem již představila farní kostel a kapličku, nyní se projdeme zámkem. Bučovice leží kousek od Slavkova. Bučovický zámek nabízí také mnoho zajímavého a od běžných interiérů panských sídel je trošku odlišný, najdeme zde hlavně krásnou stropní výmalbu a stropní fresky.

Z nádvoří vejdeme do interiérů. Podlaha je dlážděná, nábytku je poskrovnu, ale zato je krásně vyřezávaný, návštěvníka upoutají hlavně stropní a okenní výmalby a fresky. Jak jsem vše zachytila svým fotoaparátem? Račte nakouknout.
Zámecká kaple
V zámku je i regionální muzeum. 
A nyní už frčíme autobusem zpět do Brna. 
A příště nás čeká Vranov nad Dyjí. 
Hezký den. 


18 komentářů:

  1. Kašna a výmalba nádherná. I jsem se šla dívat, jakým foťákem fotíš :) Ale ono to nebude jen foťákem, že máš tak hezké fotky .) Ta pověst je teda dost morbidní. Snad jen pověst :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za pochvalu fotek. Já se velmi bráním zrcadlovce, protože by to nebylo na mne měnit objektivy podle toho, co člověk fotí. Mám foťák nastavený na plný manuál, takže se upravuji clonu i čas a případně v objektech citlivost. Jak jsem co nastavila vidím hned. A samozřejmě přijde na řadu pak i malá úprava v počítači. Nějaký ten ořez, vyrovnání padáků u staveb, zesvětlení ztmavění.....Pověsti bývají mnohdy takové....:)

      Vymazat
  2. Krásný zámek, ta malby jsou nádherné. A také krásný nábytek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tento zámek se hodně lišil od jiných. Vždycky říkám, že se to vybavení zámků podobá, ale jak je vidět není to vždy pravda. Tady je právě minimum nábytku, ale tím více upoutá výmalba a štuky stropů. Také mne překvapila podlaha, spíše bych ji očekávala u hradu.

      Vymazat
  3. Maruško, děkuji hlavně za fotky interiéru. V Bučovicích jsem byla nedávno, ale užila jsem si hlavně park a exteriéry, měla jsem sebou psa :o)
    Přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, tak to jsem ráda, že jsem tě provedla i interiérem. Hezký den.

      Vymazat
  4. Marie, nádherná prohlídka zámku. Před dvěma lety jsem zde byla také, ale na prohlídku interierů jsem se nedostala, takže děkuji za nakouknutí. Je tam opravdu krásně.
    Přeji fajn dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také nejdeme vždy na prohlídky, přijde mi, že je to všude skoro stejné, ale tady to bylo opravdu jiné. Měj prima dny.

      Vymazat
  5. Tvé cestopisy jsou vyhlášené, vymazlené a poutavé.
    Ale projela jsem celé tvém stránky a jsou daleko přitažlivější než ty původní, pěkně jsi vyšperkovala a detaily doladila.
    Skutečně jsi odvedla veliký kus práce, tleskám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi, děkuji za pochvalu, stále mě ještě moc práce čeká. Chtěla bych mít své putování zdokumentované celé, ale podrobné cestopisy psát už nebudu. Také provádím jakýsi výběr, takže prakticky píšu blog znova. Naštěstí materiál mám. :) Ale chrlím jeden článek za druhým, ale věřím, že se to změní, až to sem naskládám. Také se snažím dávat větší fotky. Dlouho mi trvalo, než jsem to celé s vkládám fotek pochopila. A protože těch blogů mám více a galerie je jen jedna pro všechny, tak musím být hodně pozorná. Také se mi archivují fotky z mobilu a tak musím občas promazávat. Nemusí být všechno na Google.

      Vymazat
  6. Maruško, jako vždy krásné fotky a opět zajímavé. :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Nádherný zámek. Manžel do Bučovic jezdil na vojenská cvičení. O tom, že je tam tak krásný zámek, neměl ani tušení... Děkuji za nádhernou prohlídku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My jsme tam byli před 4 lety a tenkrát se částečně i opravoval. Možná, že je už dneska zase o něco hezčí. Hlavně by chtěla trochu zrenovovat zahrada.

      Vymazat
  8. Vybavení interiéru strohostí připomíná spíš hrad. Ale ty fresky jsou nááádherné!👏👏
    Přeji příjemný nedělní večer.😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, přesně jsi to vystihla. Hrad mi připomínají i podlahy.

      Vymazat
  9. Nádherné arkády a kašna, Majko. Moc se mi líbí i interiéry, zvlášť ty stropní malby. Tenhle zámek neznám, což mě docela mrzí. Doufám, že se tam ještě stihnu podívat. ;) Krásné záběry. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, interiéry mne hodně překvapily. Čekala jsem běžnou výbavu komnat a tohle bylo o něčem jiném. Nádhera. Tenkrát jsme ještě za focení platili a jeden Němec byl tak unešen, že fotil také a průvodkyně ho upozornila, že nemá koupené focení a tak se domluvili, že zaplatí hned po prohlídce.

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.