středa 21. srpna 2024

Náměšť nad Oslavou město

Přiznám se, že jsme městem prošli jen krátce, jelikož jsme se v horku usadili do stínu zahrádky v cukrárně Dora. Ale jak vidíte, most nám učaroval.  Ten je opravdu fotogenický a zvýšenou pozornost si jistě zaslouží. Pokud chcete znát jednotlivé sochy, klikněte ZDE a dostanete se na mapu, kde stačí na sochy najíždět a jména se objeví. 
Hned za mostem je kostel sv. Jana Křtitele
Sousoší Nejsvětější Trojice u kostela sv. Jana Křtitele
Abyste si udělali představu o náměstí T.G. Masaryka, pořídila jsem Print Screen  panoramatického náhledu na mapy.cz. Jelikož my jsme náměstí nefotili, ale usadili jsme se v zahrádce cukrárny Dora a kochali se a vychutnávali si ledovou kávičku se zmrzlinou a šlehačkou. 
Teprve po kávičce a krátkém odpočinku se  vydáme k hrobce Haugwitzů, kterou momentálně zdobí lešení.
Projdeme k říčce Oslavě, kolem které vede cyklostezka 5109, Mlynářská.
A jelikož jsme v jakési klidové zóně, dovolili jsme se svalit do trávy na břehu říčky a kochat se korunou stromu, který nám poskytl stín. 
Cesta kolem říčky byla příjemná. ještě jednou jsme si poseděli v parčíku poblíž stanového městečka, které zde zřejmě přes prázdniny vystaví DDM i pro rodiny s malými dětmi. 
Už nám zbývá jen opět přejít most a počkat na autobus do Vel. Meziříčí opět s přesedáním ve Velké Bíteši. 
To je pro dnešek vše a kam se podíváme zítra? Trochu busem, trochu pěšky a zas vlakem.
Mějte se krásně, užívejte si léto, prázdniny finišují ke konci. 

21 komentářů:

  1. Maruško, tam jsem několikrát přes most jela. Nebude zítra Třebíč ☺

    OdpovědětVymazat
  2. Marie, tak jsem se dočkala, taky mám ten most ráda, párkrát jsem ho fotila. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Michalovi bylo trochu proti srsti, že je omítnutý. Ale mně se líbil právě tak.

      Vymazat
  3. Majko, prosím vyřiď pozdravení M a že vzkazuji, že na zámku v Náměšti n/O se natáčela pohádka Císař a tambor. V neděly sme byli v Telči, syn nás pozval na divadlo do zámeckého parku...lilo jako z konve a když sme se schovali v autě a pak se chtěli vrátit na představení, tak manžel zjistil, že nejde zamknout auto... Do servisu až příští uterý prý za 6tisíc nový zámek. Tak sme měli divadlo ze vším všudy. A pořád veselo. Dávejte na sebe pozor - Míla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravím Mílo, vyřídím vzkaz. Teda měli jste pech s divadlem i s autem. Manžel nyní řeší baterku do kola a má obavy, že na kolo 13 let staré už ji nesežene. To je ta elektrifikace. Odejde ti baterka do elektromobilu a budeš kupovat nové auto. Manžel už bude mít za tu dobu 3. baterku.

      Vymazat
  4. Moc hezké město a památky,užili jste si to.Dovolená jak má být..🌞

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Užili a hlavně jsem za celou dobu nepoužili ani deštník. Dovolená se vydařila. Stále to ale není všechno.

      Vymazat
  5. Maruško, krásné fotky! Ten most je úžasný, dokonalý kontrast s oblohou, která je jak natřená!
    Děkuji a přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji,Helenko. Ano ten most doslova září proti obloze.

      Vymazat
  6. Maruško zdravím, to je krásný most a vůbec všechny fotograie z výletu. Přeju hezké dny, Lenka

    OdpovědětVymazat
  7. Maruško, prima fotky. Most je opravdu pěkný. A vždycky se mi líbí úvodní fotokoláž u článku.
    Jsem zvědavá, kam se podíváme příště :)

    OdpovědětVymazat
  8. Maruško,ten most mě uchvátil.Je nádherný.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
  9. Krásné fotografie i město. Zajímavý je ten most, ale i zámek na kopci vzhlížející na město. Tam bych se moc ráda podívala. Je to krásné město, jen pro mě daleko..Děkuji za krásný článek a přeji Ti moc hezké dny.

    OdpovědětVymazat
  10. Moc ráda jsem si fotky zase prohlédla. Most je moc hezký.
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  11. Řekla bych, že mostů s takovou sochařskou výzdobou u nás moc nebude...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak já jsem zatím viděla most v Písku, tady a malilinký, starý v Bělé nad Radbuzou.

      Vymazat
  12. Tady musím opět pochválit úvodní koláž, povedla se Ti a je vkusná. Most je známý, zaujala mě hřbitovní kaple - dobrý výběr. Je fajn, že si zajdete i na zmrzlinu či na kávičku, to k dovolené patří. 😃

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, odpočívat se musí. Zvláště v takovém vedru. :-D

      Vymazat
  13. Tyhle záběry znám moc dobře, Majko, do Náměště fotit most a řeku jezdíme poměrně často, dokonce i já. Paráda!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Most je opravdu fotogenický a musí být lákavé fotit ho v různém ročním období, za mlhy a třeba i deště nebo večer při umělém osvětlení.

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.